Thanks ya!

JGN KLIK!!!!

Tuesday, December 21, 2010

DATO Lee Chong Wei memalukan diri?


Permain Badminton no satu dunia dato lee chong wei memalukan diri!!! ini cuma pendapat dari seorang pemerhati sukan seperti saya.. knapa saya berkata begitu?

sebelum menulis dengan lebih lanjut saya ingin mengucapkan Tahniah kepada lee chong wei kerana telah berjaya mjuarai Sirkit kebangsaan terbuka perak... dia telah mnang dgn mudah keatas semua pencabarnya termasuk la pilihan kedua kejohanan hafiz hashim..

KENAPA IA MEMALUKAN?? bagi saya kejohanan seperti ini tidak seharusnya disertai oleh beliau.. dah terang2 kejohanan tersebut bkn standart bgi beliau.. permain no satu dunia dan juga pemegang pinggat perak olympic 2008.. adalah lebih baik memberi peluang kpada anak2 muda yg berbakat memenangi kejohanan tersebut... dgn peryertaan beliau ia seolah2 menutup peluang kpada ank2 muda mnunjukan bakat dan kmahiran mereka..

beliau berkata semoga permain2 muda lebih bersemangat dgn penyertaan beliau di kejohanan tersebut... mgkin betul kata2 beliau... tpi bagi saya semangat utk terus bermain adalah kemenangan.. byangkan jika permain yg telah ditewaskan oleh lee chong wei di pusingan pertama.. mgkin permain itu telah mjalani latihan yg lama dan byk mgabiskan masa dan wang ringgit.. tpi nsip x myebelahi permain tersebut kerana harus bertemu dgn permain no satu dunia tersebut.. faktor pengalaman mgkin mjadi sbb utama permain tersebut tewas.. mgkin selepas itu smngat untuk terus bermain pudar atau hilang..

ini semua hanya pendapat.. harap2 x da la pihak2 yg terasa ati dok g saman sya nie.. cuma pendapat dari seorang peminat sukan... sesungguhnya saya stiasa myokong atlet2 kebangsaan yg stiasa mengharumkan nma negara dipentas dunia..



* teringat knangan myumbangkan pingit emas utk negara thun 2008-2009.. satu kbgaan myarung baju yg bercop MALAYSIA di belakang... skrg tidak lgi...

No comments:

Post a Comment